

La cultura audiovisual està en constant transformació: les fonts i procedències canvien, com ho fan les formes de recepció. La nostra tasca educativa consisteix a treballar amb les imatges en circulació, dels mems al cinema dels orígens.
Estem atentes als canvis socials en l’accés a les produccions audiovisuals i a les seves evolucions.
Una mirada atenta és una mirada política. Contribuïm a la formació de persones actives
davant la recepció i la creació d’imatges.
Entenem la recepció cinematogràfica com un acte de creació.
Acompanyem processos creatius per explorar les possibilitats expressives dels llenguatges audiovisuals, del visionat conjunt a la direcció cinematogràfica.
----
Les imatges configuren les nostres vivències.
Centrem una part important de la nostra activitat en analitzar-les i qüestionar
els relats culturals a l’imaginari col·lectiu.
Totes les imatges transporten un punt de vista. Conèixer els mecanismes que hi operen fomenta una relació ètica, conscient i responsable amb la cultura visual i amb el món.
Dos eixos cabdals marquen la nostra tasca: la transversalitat de la perspectiva de gènere i feminista i la transversalitat del treball al voltant de les diversitats.
Els models d’anàlisi d’imatges que oferim inclouen eines per descodificar aquestes construccions en relació amb les expectatives en l’amor, la sexualitat, els cossos, els models familiars i de suport, les expectatives laborals i de futur.
Fomentem l’accés a produccions audiovisuals lliures de violències
masclistes, racistes i lgtbifòbiques.
---
Detectem les necessitats dels entorns educatius amb la col·laboració de professors,
professores, personal educatiu i alumnes.
Prioritzem l’acompanyament presencial als centres per tal de sostenir els processos
vivencials i creatius amb els i les participants.
Enfoquem les metodologies i els continguts tenint en compte els trajectes
de recepció de les diferents generacions en les diferents etapes vitals.
Posem les experiències d’infants i joves al centre de la nostra tasca pedagògica
i reconeixem els seus sabers, interessos i preocupacions.
Proposem intervencions educatives significatives per a les comunitats
i les co-avaluem de manera continuada.
Ens nodrim d’aliances i treballem en xarxa. Valorem la suma de visions, complicitats i experteses.
La nostra identitat híbrida ens porta de la pràctica educativa a la investigació i de nou a la pràctica.
En fer, aprenem.
CINEMA I
HISTÒRIA
